خواص روغن هسته انگور
نوشته شده توسط : salamati

روغن هسته انگور چیست؟

روغن هسته انگور (Grape seed oil) محصولی است که در فرآیند تولید آب‌ انگور، قابل استخراج است. پس از گرفتن آب ‌انگور، هسته‌های انگور باقی می‌مانند و از این هسته‌های باقی‌مانده، روغن استخراج می‌شود. به جرات می‌توان روغن هسته انگور را یکی از محصولات زیبایی طبیعی به شمار آو‌رد و آن را روغن سالمی دانست که در آشپزی نیز کاربرد دارد و می‌توان آن را جایگزین روغن نباتی قرار داد.

نگاهی سریع به فواید روغن هسته انگور

  • اسید لینولنیک برای تولید هورمون‌هایی مثل پروستاگلاندین ضروری و در پیش‌گیری از لخته شدن خون در رگها و تورم شریان‌ها مؤثر است.
  • روغن هسته انگور به‌طور طبیعی فاقد کلسترول است به همین دلیل این روغن با پایین آوردن مصرف چربی اشباع شده خطر بیماری قلبی-عروقی و دیگر مشکلات گردش خون را کاهش می‌دهد.
  • استفاده از روغن هسته انگور چه به عنوان چاشنی و چه در پخت‌وپز روش مناسبی برای کاهش چربی‌های اشباع شده در برنامه غذایی است.
  • این روغن در حالی که کلسترول مفید یا HDL بالایی دارد، میزان LDL و تری گلیسیرید (نمک‌های آلی حاصل از ترکیب گلیسیرین و اسیدهای چرب) را کاهش می‌دهد.
  • خصوصیات روغن هسته انگور سبب می‌شود تا به میزان زیادی از عوارض قلبی و بخصوص از تصلب شرایین پیش‌گیری شود.
  • روغن هسته انگور به سبب خاصیت نرم‌کنندگی و نیز تطابق با لوسیون‌ها و کرمهای آرایشی به مقدار زیادی در تولید لوازم آرایش کاربرد دارد.

اگر می‌خواهید درباره خواص روغن هسته انگور برای پوست، مو و سلامت بدن بیشتر بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

ماسک مو کراتینه اولتراشاین

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول

برای درمان موخوره ماسک ضد موخوره اولتراشاین درمانی قطعی است.

این ماسک کراتینه مو حالت لخت و ابریشمی به موها می دهد.

ماسک ابریشمی مو اولتراشاین موها را نرم و لطیف می کند.

برای صاف کردن فوری مو ماسک صاف کننده مو اولتراشاین بهترین گزینه است.

ماسک پروتئینه مو و مغذی مو اولتراشاین ترمیم آسیب دیدگی مو را نیز به همراه دارد.

برای براق و درخشان کردن مو این ماسک براق کننده مو ایده آل است.

این ماسک کراتینه ساخت کشور کانادا است

شامپو ضد ریزش و رشد مو

شامپو ضد ریزش مو

درمان ریزش مو با شامپو ضد ریزش مو بایوفول خیلی سریع میسر می شود.

این شامپو رشد مو اثردهی فوری دارد.

شامپو ضد ریزش مو گیاهی ایج دیفنس فاقد پارابن و سیلیکون است.

درمان انواع الگوهای ریزش مو با بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادا میسر است.

این شامپو ضد ریزش بر پایه پلاسنتا کمپلکس و ب کمپلکس است.

شامپو رشد مو فوری بایوفول وگان و ارگانیک است.

شامپو ضد ریزش مو خارجی و اصل بایوفول ساخت کشور کانادا است.

خواص روغن هسته انگور برای پوست

این روغن که سرشار از فلاوانوئید، بتاکاروتن، ویتامین C و E است خاصیت های زیادی دارد زمانی روغن هسته انگور روغن هسته انگور راز بسیاری از محصولات آرایشی قدیمی بود. این روغن به‌راحتی جذب پوست می‌شود و خواص زیادی برای پوست شما دارد. در این قسمت به خواص روغن هسته انگور مرتبط با سلامت و زیبایی پوست اشاره می‌کنیم.

1. درمان آفتاب سوختگی و لکه‌های پیری

درمان آفتاب سوختگی، لک و پیس پوست و برطرف شدن لکه‌های پیری، جزو خواص چشمگیر روغن هسته انگور برای پوست هستند. کافیست به این منظور، کمی روغن هسته انگور را روی ناحی‌ای از پوست تان که آسیب دیده است بمالید.

2. رفع سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم علل مختلفی می‌تواند داشته باشد، از مهمترین علل سیاهی دور چشم استرس و بیخوابی است. استرس و بی خوابی اطراف چشم شما را سیاه و تیره می‌کند. با استفاده از روغن هسته انگور می‌توان این مشکلات را درمان کرد.

برای از بین بردن سیاهی دور چشم با روغن هسته انگور، کافیست 2 الی 3 قطره روغن هسته انگور به همراه 1 الی 2 قطره روغن حامل را با هم مخلوط کرده سپس با مخلوط زیر پلک چشم را به آرامی ماساژ داده. بعد از گذشت 10 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این فرایند دومرتبه در روز و به مدت چند هفته انجام شود.

3. روغن هسته انگور مرطوب کننده و تغذیه پوست مرده

یک روغن مناسب برای جذب، نرم‌کننده در لایه‌های پوستی است و به شما اجازه می‌دهد تا پوستتان را تغذیه کنید. این روغن گیاهی نقش یک مرطوب کننده ارگانیک را دارد که ممکن است غیر چرب و حتی ملایم برای لایه‌های پوست باشد.

4. مناسب برای پوست‌های چرب

روغن هسته‌ی انگور روی پوست شما بسیار سبک است و هیچ‌گاه اثر چربی از خود برجا نمی‌گذارد. به‌جای آن به طرز مؤثری پوست شما را مرطوب می‌کند و بین چربی و خشکی پوست تعادل برقرار می‌نماید. زمانی که از روغن هسته‌ی انگور استفاده شود می‌تواند منافذ بسته‌شده‌ی پوستی را بازکرده و جوش‌ها را تمیز کند.

5. تونر پوست

به جای استفاده از سرم گران قیمت، روغن دانه انگور خالص بزنید پوست را صاف کرده و همچنین رنگ پوست را روشن‌تر می‌کند. قبل از اینکه به رختخواب بروید، این روغن را به پوست بزنید تا همه آلودگی‌های پوست را پاک کند.

6. کاهش چین‌وچروک پوستی

روغن هسته انگور سرشار از بتاکاروتن و ویتامین‌های Dو C و E است. همچنین اسیدهای چربی مانند پالمیتیک، استئاریک و لینولئیک دارد. این اسیدهای چرب در درمان چین‌وچروک‌های پوستی بسیار موثراند. همچنین ثابت‌شده است که این مواد در کاهش اثر زخم‌های پوستی نیز مؤثر هستند.

7. پیشگیری از جوش‌های پوستی

رژلب‌ها، کرم‌های صورت، نرم‌کننده‌ها، مرطوب‌کننده ها و دیگر محصولات آرایشی که دارای روغن هسته انگور روغن هسته انگور روغن هسته انگور هستند سرشار از پلی فنول‌ها می‌باشند. این پلی فنول ها آنتی‌اکسیدان‌های ضدحساسیتی هستند که پیری پوست را به تعویق انداخته و از بروز جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کنند.

8. درمان خشکی لب‌ها

از روغن هسته انگور برای درمان خشکی لب استفاده می‌شود. در ادامه نحوه‌ی استفاده از روغن هسته انگور برای لب‌های خشک آمده است.

روش استفاده:

کافیست 2 الی 3 قطره روغن هسته انگور، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 2 قطره عسل، 1 قاشق غذاخوری موم عسل رنده شده، 2 عدد کپسول ویتامین E را با هم مخلوط کرده سپس ترکیب بدست آمده را روی لب‌های خود قرار دهید.

9. لایه‌بردار و درخشان کننده پوست

روغن هسته انگور دارای خواص بی‌نظیری برای پوست بوده که یکی از آن خواص لایه برداری پوست است. با لایه‌برداری کردن، جریان خون در رگ‌ها افزایش می‌یابد و پوست برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می‌شود.

روش استفاده:

کافیست 2 الی 3 قطره روغن هسته انگور را با اسکراب شکر مخلوط کرده سپس صورت را به آرامی ماساژ دهید. این کار به مدت 5 دقیقه انجام شود و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. این فرایند 3 مرتبه در هفته انجام پذیرد تا نتیجه فوق العاه آن را مشاهده نمایید.

خواص روغن هسته انگور برای مو

روغن هسته انگور تاثیر مخرب اشعه‌های UV را کاهش داده و از تاثیر ریزگرد و غبارها بر سلامت مو می‌کاهد. به این ترتیب سبب تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش مو در نتیجه تاثیر عوامل مخرب خواهد شد. در این قسمت به خواص روغن هسته انگور مرتبط با سلامت و زیبایی مو اشاره می‌کنیم.

 درمان شوره سر

بدون نیاز به خرید شامپو شوره سر گران قیمت، از روغن دانه انگور استفاده کنید. این روغن گیاهی پوست سر را هیدراتاسیون کرده و نمی‌گذارد پوسته پوسته شود.

روش استفاده:

کافیست 3 الی 4 قطره روغن هسته انگور را با مقداری از شامپوی همیشگی خود مخلوط نمایید. پس از گذشت 5 دقیقه موهای خودرا شستشو دهید. این عمل بعد از هر بار استحمام انجام شود.

تسریع رشد موی سر

روغن دانه انگور منبع خوبی از مواد مغذی است موها باید سالم بلند شوند، به خصوص ویتامین E. همچنین اسید لینولئیک و مواد معدنی موجود در آن موها را تقویت می‌کند.

روش استفاده:

کافیست 2 الی 3 قطره روغن هسته انگور را با 1 الی 2 قطره روغن حامل مخلوط کرده. روغن را کمی گرم کرده. ابتدا موهای خود را شسته و خشک کرده سپس موهای خود را با این ترکیب  ماساژ دهید و پس از 20 دقیقه موهای خود را بشویید. این عمل را 1 مرتبه در هفته انجام دهید.





:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: